Видатні люди села

Гнат Трохимович Танцюра (1901, с.Зятківці, нині Гайсин. р-ну, 1962, м.Гайсин), український фольклорист, етнограф, краєзнавець, педагог.

Закінчив Вінницький педагогічний інститут, учителював. З юнацьких років захопився збиранням фольклору.

Спадщина Г.Танцюри багата і різноманітна в жанровому плані. Впродовж сорока шести років він записав від стап’ятидесяти інформаторів 5 тис. пісень, 928 казок, легенд, переказів, 1536 прислів’їв, 615 загадок, 800 весільних пісень, 200 записів дитячого фольклору.

Гнат Танцюра автор великої і цінної фольклористично-етнографічної праці Весілля в селі Зятківцях (1997). Народні традиції, звичаї, фольклор Поділля склали основу творчості Г.Т.Танцюри. Танцюра виріс з народного кореня і жив, не відриваючись від нього.  Надрукована книга Г.Т.Танцюри  «ЗЯТКІВЦІ».

« Пісні Явдохи Зуїхи- це пам’ятник простій колгоспниці . По – перше не «простій» чи  «рядовій» а надзвичайно обдарованій людині, високого інтелекту натурі. Та й не  тільки ій, – це один  із пам’ятників самому народу»

Т.Тичина

ЯВДОХА ЗУЇХА –   непомітне явище в історії української фольклористики. Володіючи рідкісною пам’яттю і тонким естетичним чуттям, вона успадкувала вражаючі за обсягом і художньою цінністю зразки поетичної творчості і передавала наступним поколінням.

Серед видатних постатей села  Зятківці є і    Микола  Костьович Дмитренко- поет, прозаїк, літературознавець, фольклорист,доктор філологічних наук,професор. Народився 19 грудня 1955 року  в с. Зятківці Гайсинського району .В 1973 році закінчив Зятківецьку середню школу, тепер уже імені Г.Т.Танцюри філологічний факультет Київського державного університету ім.. Тараса Шевченка(1979)

Микола Дмитренко автор багатьох книг, брошур з фольклористики та літературознавства упорядник збірникві фольклору,.

Микола Костьович – автор понад 200 статей, рецензій у науковій та літературно – художній періодиці. Активно займається фольклорною, етнографічною діяльністю.Записав понад тисячу народних пісень,сотні казок, легенд, переказів, загадок, прислів’їв,повір’їв.

Comments are closed.